Tevreden magen, volle harten - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Peter Wiggers - WaarBenJij.nu Tevreden magen, volle harten - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Peter Wiggers - WaarBenJij.nu

Tevreden magen, volle harten

Door: Peter Wiggers

Blijf op de hoogte en volg Peter

16 Oktober 2014 | Ecuador, Guayaquil

De slogan van de voedselbank luidt: tevreden magen, volle harten. Inderdaad: wij zeggen volle maag, tevreden gevoel - en hier zeggen ze dat ook, maar voor de slagzin hebben ze dat omgedraaid. Deel van de branding van de voedselbank, die vorig jaar is gecreërd door het marketing bureau McCann Erickson - bij wijze van donatie. IBM is zeker niet het enige bedrijf, dat werkt aan haar sociale verantwoordelijkheid door middel van het doneren van kennis en kunde.
Marketing zal een belangrijk onderdeel van onze opdracht zijn, want de voedselbank wil graag een goed marketing plan hebben om meer donateurs en vrijwilligers te kunnen werven. De afgelopen twee dagen hebben we lange gesprekken gevoerd met medewerkers van de voedselbank om beter te begrijpen wat onze opdracht is - en waarom en wat dat zal bijdragen aan de toekomst van de voedselbank.
De studenten helpen ons enorm met de vertalingen - en we hebben ze ook aan het werk gezet om op het Internet gegevens te verzamelen over andere voedselbanken in Zuid-Amerika. Vandaag hebben we weer een persconferentie bijgewoond over de food drive van a.s. zaterdag. Ongeveer 15 BE'ers (Bekende Ecuadorianen) hebben hun medewerking toegezegd. Men vertoonde een filmpje waarin zij hun steun uitspreken over deze grote voedsel inzamelingsactie, waar wij natuurlijk ook aan gaan deelnemen. De bedoeling is, dat we een lange levende ketting gaan vormen en dan symbolisch voedsel aan elkaar doorgeven. Afijn, we zien wel.
In de Metro van vandaag is het resultaat van de kickoff van afgelopen maandag te zien: publiciteit voor het CSC initiatief van IBM in Ecuador!

• 17 Oktober 2014 - 19:29

Wim Rademaker:

Peter,

De foto van de persconferentie ziet er gelikt uit. Allemaal in zwart pak op de witte kleding van de persoon van de kerk na. Lijkt wel een IBM meeting. Er moet dus op een voortvarende manier aandacht gegeven dat is marketing dat kunnen jullie vast wel goed. Hoop dat je het niet te warm hebt daar, hier is het nog niet koud gelukkig. Morgen hebben we de spooktocht hier met figuranten, dat doet me denken aan de eerste keer jaren geleden dat ik bij Apenheulm was en jou als figurant heb zien rondlopen.

• 18 Oktober 2014 - 04:30

Peter Wiggers:

Hallo Wim,
    De personen van de persconferentie zijn leden van de Board of Directors van de voedselbank. De man in het wit is de aartsvbisschop van Guayaquil, voorzitter van de Board en zeer gerespecteerd in dit katholieke land. Zij zijn onze klant. Onze rol was vooral om aanwezig te zijn en te observeren om eventueel met suggesties tot verbetering te komen. De persconferentie was in het Spaans, dus we hebben niet alles kunnen begrijpen, maar het onderwerp was de grote voedsel inzamelingsactie van zaterdag 18 oktober!
    Vell plezier met de spooktocht!