Banco de Alimentos Diakonia de Guayaquil - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Peter Wiggers - WaarBenJij.nu Banco de Alimentos Diakonia de Guayaquil - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Peter Wiggers - WaarBenJij.nu

Banco de Alimentos Diakonia de Guayaquil

Door: Peter Wiggers

Blijf op de hoogte en volg Peter

01 Oktober 2014 | Nederland, Apeldoorn

Gisteren hebben we het eerste echte contact met onze klant gehad, door middel van een telefonische vergadering.
Banco de Alimentos Diakonia de Guayaquil is de eerste en tot dus ver enige voedselbank van Guayaquil, met 2,5 miljoen inwoners de grootste stad van Ecuador.
Het doel van de call was een eerste kennismaking. De voedselbank is een paar jaar geleden opgericht en voorziet duidelijk in een behoefte. Onze opdracht wordt om ze te helpen in hun organisatie: voorraadbeheer, financiële administratie, marketing. Wij zijn met z'n vijven: twee collega's uit India, één uit Japan, één uit Zuid-Korea en ondergetekende.We komen uit verschillende onderdelen van de IBM-organisatie, kennen elkaar alleen nog maar van de telefoon en weten niets van voedselbanken. Maar dat gaat snel veranderen.
Afgelopen zaterdag was er een open dag bij de voedselbank in Apeldoorn. Daar moest ik natuurlijk naar toe.
Een voedselbank is gebaseerd op twee heel eenvoudig principes: voorkom verspilling van voedsel en geef voedsel aan hen die tekort komen. In Apeldoorn draait de voedselbank puur op vrijwilligers en de open dag was dan ook mede bedoeld om nieuwe vrijwilligers aan te trekken. Ik heb er even rondgekeken om een eerste indruk te krijgen - helaas had ik verder geen tijd om uitgebreid vragen te gaan stellen, maar ik heb wel een telefoonnummer genoteerd...
Nog twee dagen werken en dan kan ik me volledig op deze bijzondere opdracht gaan concentreren. Het begint te kriebelen...

  • 02 Oktober 2014 - 08:08

    Ingrid:

    Dat wordt concreet, leuk hoor.
    En je gaat in volledig aziatisch gezelschap naar Midden-Amerika, dat is al een uitdaging op zich!

  • 03 Oktober 2014 - 20:28

    Ingrid:

    Ik bedoel Zuid-Amerika natuurlijk ....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Nogal eens op pad voor mijn werk maar ook privé.

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 19663

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2014 - 10 November 2014

CSC Ecuador 1

Landen bezocht: